Tu jesteś: Medcentre | Medycyna w pigułce  »  Porady  »  Jak wzmocnić odporność organizmu?

Jak wzmocnić odporność organizmu?

Opublikowano w kategorii Porady       
Jak wzmocnić odporność organizmu?

Codzienny stres, szybkie tempo życia, siedzący tryb pracy. Wszystkie te czynniki skutecznie obniżają odporność naszego organizmu. Co zatem robić, aby ją wzmacniać?

Często się przeziębiasz? Albo ciągle chorujesz na to samo? Męczy cię nawet wchodzenie po schodach i cierpisz na bezsenność? Z całą pewnością masz obniżoną odporność. Poznaj nasze rady, które pomogą ci poprawić stan zdrowia.

1. Śpij i jeszcze raz śpij

Aby poprawnie funkcjonować, organizm osoby dorosłej potrzebuje optymalnie 7-8 godzin snu na dobę. Gdy na nocny relaks i odpoczynek przeznaczamy mniej czasu, nie wpływa to dobrze na naszą odporność. Przemęczony i znerwicowany organizm staje się bowiem wtedy bardziej podatny na wszelkiego rodzaju infekcje, a my ciągle jesteśmy chorzy.

 

2. Ruszaj się

Odporność poprawimy, gdy będziemy pamiętać o codziennej dawce aktywności fizycznej. Każdego dnia powinniśmy fundować sobie co najmniej jeden długi i energiczny spacer, natomiast trzy razy w tygodniu pamiętać o regularnym treningu. Aby zadbać o ruch, warto zapisać się na zajęcia fitness lub zacząć biegać. Dobrym pomysłem jest także zakupienie sprzętu do ćwiczeń w domu (np. rowerka stacjonarnego) i systematyczne z niego korzystanie.

 

3. Dostarczaj sobie antyoksydantów

Odporność poprawią przeciwutleniacze chroniące nas przed atakami wolnych rodników na organizm, które często prowadzą do różnego rodzaju chorób i infekcji. Aby zatem wykorzystać to korzystne działanie antyoksydantów, warto wprowadzić do diety więcej warzyw i owoców. Dobrym sposobem na zrobienie tego jest np. zjadanie jabłka co najmniej przed jednym z posiłków w ciągu dnia.

 

4. Wycisz się

Aby pomóc organizmowi w regeneracji i zyskaniu większej odporności, warto codziennie wygospodarować czas na wyciszenie się i wartościowy relaks. Zamiast oglądać telewizję czy siedzieć na Facebooku, poczytajmy ciekawą książkę lub porozmawiajmy z zaufaną osobą. Warto też zaaranżować sobie relaksującą kąpiel lub „domowe spa”.